onderneming

Meer succes van je eigen praktijk of onderneming!

3 oktober 2019
264
264
0

Een eigen onderneming. Alles in eigen hand houden, en toch echt wat bereiken. Passie voor je werkzaamheden. Vrijheid en verantwoordelijkheden. Allemaal prachtige, misschien zelfs romantische beelden. Maar een eigen onderneming is naast al die mooie dingen ook zwaar, moet je erg gedisciplineerd zijn, brengt het risico's met zich mee en levert het zodoende stress op. In wat voor fase je ook verkeert, wat extra ondersteuning is goed op zijn plek.

Ondersteuning voor jouw onderneming

Als zelfstandig ondernemer en zorgprofessional zet je je met al je energie en passie in voor andere mensen. Of de klacht nu lichamelijk of geestelijk is, langdurig of acuut, in jouw functie zet je het welzijn van je cliënten voorop. Maar daarbij kan het voorkomen dat je je eigen welzijn een beetje uit het oog verliest. Want in de avonduren en weekenden je storten op administratie die is blijven liggen, of naarstig bezig zijn met een plan om naamsbekendheid te vergroten, daar laad je niet van op. Omdat er als ondernemer behoorlijk wat op je af komt, is het best welkom om wat ondersteuning te krijgen.

Hart voor de zaak

Ondernemer en marketingstrateeg Karin van den Berg begrijpt dat. ‘Uit eigen ervaring weet ik dat je al snel op veel uren per week zit. Meestal vind je dit niet erg, omdat je dat werk doet waar je het meest blij van wordt. Maar op het moment dat andere, belangrijke zaken te veel tijd opslokken of dat je ze niet gedaan krijgt, is dat zonde. Zo zijn er veel ondernemers met hart voor de zaak die wat minder kaas hebben gegeten van administratieve of marketingtechnische werkzaamheden. Heel begrijpelijk, je kunt niet met alles affiniteit hebben. Op dat vlak spring ik graag in.’

Waar begin je?

Karin richtte haar bedrijf met dat doel op. Als je weinig ervaring hebt met marketing, kunnen alle onbekende termen en snelle ontwikkelingen soms nogal intimiderend overkomen. En waar begin je met het opzetten van een werkende strategie? Karin grapt: ‘Bij mij dus! Vanuit mijn onderneming biedt ik jou graag een helpende hand aan in de vorm van marketing op maat. Als jouw bedrijf goed ik de markt staat, levert dat meer klanten op waardoor je kunt groeien. In een groeiend bedrijf is het ook belangrijk de administratie op orde te hebben. Het kost vaak erg veel tijd om achterstallig werk te herstellen.’

Jou ontzorgen

Karin vervolgt: ‘Door mijn ervaring in het bedrijfsleven ken ik inmiddels de kneepjes van het vak. Zo kan ik je helpen meer structuur en planning aan te brengen in je papierwerk, maar ook kan ik je bedrijfstechnisch adviseren.’ Ook legt Karin uit dat marketing meer is dan een mooie website en een aantal tweets. De communicatie naar klanten is belangrijk, maar ook het uitbouwen van een professioneel netwerk. Karin: ‘Het doel is per slot van rekening dat mensen jouw praktijk kunnen vinden. Waar het dus om draait, is dat jij je laat zien en dat anderen weten dat jij bestaat. Over al dit soort kwesties gaan we in gesprek en kan ik je ontzorgen, zodat jij beter voor anderen kunt zorgen.’

Meer over Karin

Karin bouwde haar expertise op in de automotive-sector, vanuit een continu proces van willen groeien, leren en ontdekken. Hier merkte ze hoe motiverend het is om bedrijven te helpen met groei, wat Karin onder andere deed door het opzetten van effectieve marketingactiviteiten, efficiëntere processen en inkoop en verkoopstrategieën. Dankzij deze activiteiten werden de resultaten beter. Dit smaakte naar meer! Karin besloot dat ze meer mensen wilde begeleiden op het proces naar groei. Speciaal voor therapeuten en zorgcentra ontwikkelde ze Radixize. Goed om te weten: of je nou chiropractor, voedingsdeskundige, fysiotherapeut of orthomoleculair therapeut bent: het maakt niet uit welk specialisme je hebt. Ook is het niet belangrijk of je diensten worden vergoed door de zorgverzekeraars. Zet het licht op groen en schakel mijn hulp in!

Meer weten?

Radixize is de professionele praktijk en marketingondersteuning voor therapeuten, gezondheidscentra en samenwerkende therapeuten. Vanuit een online én offline marketing aanpak heeft Radixize het doel om de praktijken van therapeuten te laten groeien en hiervoor wordt eerst gezocht naar het onderscheidend vermogen van de therapeuten-praktijk en welke communicatie daarbij passend is.

Radixize
Rosa Spierstraat 17 | 2162 JT Lisse | 06-25443013 |
info@radixize.com | www.radixe.com
Deel dit artikel